fredag 4. april 2014

She`s so cute - april


Vi har en ny gjest å presentere for dere nå i april:

www.onelifedocumented.com


Jeg er 28 år gammel og begynte å scrappe i 2008, etter at en venninne fikk meg med. Min teknikk har blitt kalt clean n'simple, men jeg pleier ikke å bruke mye hvit kartong ;) Etter at jeg begynte i ny jobb i høst (lektor ved en prestisjetung videregående skole), har det blitt lite scrapping, men da jeg var veldig aktiv, var jeg med på flere design team. Jeg har designet for Simple Scrapper, Memory Logbook, Gutter Girlz og jeg er på designteamet til Sketch365.

Som nevnt, til daglig arbeider jeg som lektor. Jeg underviser i år i norsk, samfunnsfag og sosiologi og sosialantropologi. Hjemme har jeg mann og fire katter.
1) Når startet du med scrapbooking?
Jeg begynte å scrappe i 2008 etter at en venninne overtalte meg til å prøve. Min mest produktive periode må ha vært rundt 2010-2012. En periode laget jeg både kort og LOer, drev med art journaling og noe Project Life. Men i bunn er jeg en scrapbooker.
2) Hva inspirerer deg?
Jeg inspireres av grafisk design og scrappere som er svært grafiske i det de lager.
3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc? 
Av utstyr liker jeg godt å bruke papir med svært grafiske visuelle profiler og jeg har også blitt svært glad i wood veneer-detaljer.
4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Akkurat nå er jeg ikke særlig aktiv (pga jobb), men en an favorittscrapperne mine er Kelly Purkey og Michelle Hernandez.
5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg må holde det ryddig! Jeg bruker T-linjalen min akkurat litt for mye og stresser fælt om jeg ikke får bildet og/eller fotografiet av den beint... Altså, jeg liker å bruke gridmønstre. Ryddig, enkelt og svært effektivt om du ønsker et klart grafisk visuell uttrykk.

side 414 - silence

 side 414 - silence d01

Husk å sjekke ut den flotte bloggen til Margrethe, her finner du garantert masse inspirasjon!


Sponsor denne gangen er



Hos Korthobby finner du metallpynt i en mengde ulike varianter, og i ulike farger (gull, sølv, kobber og rødt kobber). I tillegg til metall har de også organzabånd og kakeservietter i ulike størrelser og mange flotte dies.

Ta turen innom nettbutikken og bloggen og se selv!


Og dette er premien de sponser denne gangen. Masse fint metall!




Vi i design teamet har selvfølgelig også lekt oss med bokstaver, og dette er et vi har kommet frem til:

GryA



Maya

Rester av Thickers brukt til dekor på gaveboks.
I used some leftovers for decoration.


Stine



Linda


Julia



Håper å få se mange deltagere på denne åpne oppgaven! Fristen for å delta er 25 april.








2 kommentarer:

Emily Pitts sa...

Wonderful layout and interview by Margrethe! She's a very talented scrapbooker. Thanks for featuring her work.

Emily Pitts sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.