onsdag 15. mai 2013

She`s so cute 34

Vi har en ny gjest her hos oss, ta en titt på denne dama dere!



Hei, jeg er Liven, mor til tre flotte barn i alderen 5-11 år og er så heldig å kunne feire 20 års bryllupsdag til sommeren med min kjære mann. 

Jeg har alltid vært ei "hobbydame". Jeg begynte tidlig å lage mine egne kort til venner og familie. Men, det er først det siste halvannet året det har "tatt av"... Jeg blei "lokka" med på et scrappetreff hjemme i Molde, og da var det gjort! 

Dette er en suveren hobby med så mange muligheter og rom for skaperglede og kreativitet. For meg er dette rekreasjon og inspirasjon i hverdagen. Jeg gleder meg stort over flotte farger og kan kjenne det "boble" når tekster, komposisjoner og farger "sitter" slik jeg ønsker. Det er også veldig gøy når tilfeldigheter og "bommerter" blir til nye teknikker og morsomme effekter.

Jeg har lagd mest kort, men kjenner jeg trives bedre og bedre med å lage LOer. LOene er en unik måte til å ta vare på hverdags øyeblikk. Både de gode og de mer utfordrende dagene.. Jeg er relativt allsidig i stil og trives både med "clean and simple" og masse "stæsj". Sverting og "rufsing" er nok likevel det dere vil se oftest hos meg.

Mine favoritter for tiden blant produsenter er Prima og MyMindsEye. Ellers er jeg veldig svak for knapper, søm og hyssing/twine. Min nyanskaffede Tim Holtz "alfabetplate" blir nok en av mine "bare må ha" produkt. Ellers er "BigShoten", stempelputer, DistressInk og lim selvfølgeligheter på scrappebordet.  

Jeg henter mye inspirasjon i farger og opplevelser. Når det gjelder personer som inspirerer meg er dette mange på ulike måter. Jeg liker godt å kikke innom ulike blogger for idéer og tips. Skal noen nevnes spesielt må det være Grethe, med sine fargerike, talende og kreative LOer,  Skorpionen, med sine flotte bakgrunner og komposisjoner, og til sist, for meg nyoppdagede, Erin Blegen, med sine detaljrike og sarte LOer.  Ellers er forumet på Scrapping.no til mye inspirasjon. Det er så mange flinke scrappere med sine spesialiteter, så det er litt "skummelt" å hente fram enkeltpersoner. Jeg liker også å hive meg på utfordringer, og gjerne utfordringer som gjør at jeg må strekke meg litt. 

Det å skulle være gjestedesigner for TJSC er en slik utfordring...Tusen takk for at jeg får prøve meg!
Vi er midt i mai, en måned som for oss nordmenn er forbundet med vår, farger, fuglesang og nasjonaldag. For meg er det nærliggende å assosiere denne måneden med frihet, fest og masse blomster! Dette er også utgangspunktet for min utfordring til dere. Jeg hadde liggende noen bilder av meg selv fra en festmiddag jeg deltok på på en weekend for damer en tid tilbake. Tema for middagen var hatter....Hatten jeg endte opp med begynte med en spøk...som ble til alvor. Hatten er nemlig Anne Kine Opstad Pettersons vinnerbidrag til NM i blomsterbinding

Jeg skulle gratulere henne på telefonen og sa bare på spøk: "Den sommerfuglhatten skulle jeg hatt på en middag neste helg...", hvorpå svaret fra min rause venn er at: "Ja, men kan du ikke låne den da!" Jeg ble en smule satt ut og tenkte at så frimodig kunne jeg da ikke være, og tør jeg gå med et slikt blikkfang....? Men Anne Kine mente alvor og jeg tok imot tilbudet. Jeg kjøpte klær etter fargene i sommerfuglen og entret middagen lilla fra topp til tå.... Jeg brøt jammen noen grenser da ja! Anne Kine er også av mine inspiratorer med alle sine flotte dekorasjoner og hennes evner til fantastiske fargekombinasjoner! Ta en tur innom nettsiden til Molde Blomster AS, det er ikke bare Anne Kine som er kreativ i butikkene hennes!

SÅ over til utfordringen. Tema ønsker jeg skal være FRIHET. For meg er frihet det å få være den man er ment å skulle være. Frihet er å få vokse og ha rom for å prøve og feile - å finne seg selv mer og mer.... Sommerfuglen er et flott bilde på en slik utvikling. Fra larve til sommerfugl...det er en unik forvandling som skjer. Tenk at alle disse fantastiske fargene og mønstrene til disse skjøre skapningene ligger inne i larvene og venter på å få folde seg ut i rette tid..... Er det ikke stort?

Jeg har lagd en skisse som utgangspunkt for denne utfordringen. I tillegg til tema, ønsker jeg å se søm (tegnet eller ekte), knapper og sommerfugler.

"The challenge is to be inspired by the topic FREEDOM. You must also use the sketch below, stitching (fake or real), buttons and butterflies."


Jeg har fulgt skissen ganske tett, men med noen variasjoner. Jeg har brukt maskinsøm, ark fra MyMindsEye, blomster og sommerfugler fra Prima og knapper fra min mormors samling. Den svarte teksten er skrevet for hånd. Sitatene er fra Tore Thomassens sang "Fly, sommerfugl, fly". Bokstavdies fra Tim Holtz. Og til sist litt "splætting" med DistressInk.


b

Jeg har denne gangen klipt ut bildene med siluettsaks. Dette medførte en del utfordringer i oppsettet. Ikke helt sikker på om jeg landa godt her, men velger å bruke denne LOen som inspirasjon til dere likevel.






Da håper jeg mange vil prøve seg på denne utfordringen. Gleder meg til å se hva dere lager! 
Her er RAKen vinneren vil få av meg:


Vi i DT har også løst oppgaven, og her er resultatet:

Linda

Julia

Stine

Maya








Ingen kommentarer: