fredag 25. januar 2013

So Cute Surprise 13

Hei og Hå!
Da er det tid for nok en overraskelse fra oss. Men før vi avslører årets første overraskelsesutfordring vil vi gjerne presentere vår fantastiske sponsor.


Krista tegner disse supernydelige stemplene. Man kan få de i både digi og gummi. Og her finner du butikken hennes, bloggen og følg henne gjerne på facebook!

Vinneren av utfordringen får  2 valgfrie digi`s fra Krista
 
 
Da bør vi vel fortelle dere hva oppgaven er denne gangen;
 
Clean and Simple
 
Denne stilen ser vi ikke så veldig mye av her i Norge, og derfor tenkte vi at vi ville utfordre dere på akkurat det. For å hjelpe dere litt på veien vil vi prøve å forklare hva som kjennetegner denne stilen.
 
 
1. White space - betyr at det skal være mye åpen plass, hvor det ikke er noe pynt o.l.
2. Få elementer - man skal bruke få elementer på det man lager. Tenk minimalistisk!
3. Rene linjer - Ja, det skal gi en følelse av at det er rent og pent.
 
Dette var noen stikkord man bør ha i bakhodet når man skal lage noe i denne stilen. I tillegg tenkte jeg å prøve å forklare hvordan jeg tenker når jeg skal plassere de få elementene på en C&S Lo eller kort. Designere rundt omkring kommer sikkert til å riste godt på hode nå når jeg kommer til å forklare dette med egne ord, og ikke med faguttrykk. Jeg håper bare det blir litt forståelig iallefall.
 
Når jeg har funnet et bilde ( eller flere små), og et relativt nøytralt bakgrunnsark begynner jakten på de andre få elementene jeg vil ha med. På Lo`en under her ville jeg prøve å først lage litt struktur der hvor jeg ville plassere bildet. Brukte derfor "mask og gesso" til det. For å skape enda litt mer liv i bakgrunnen brukte jeg litt mist, men sentrerte det til der hvor bildet skulle plasseres. Man vil jo ikke søle til "the white space"!
Og, nå kommer det som er så vanskelig å forklare. Jeg plasserer ting, slik at de danner visuelle trekanter. Hvis dere ser på gessoen, misten og bilde så danner de en trekant. Bilde, stjerne og den lille teksten oppå misten danner også en trekant. De to mistdråpene og teksten nede i hjørnet er også velplassert...og danner en visuell trekant.
Men husk at dette er en måte å plassere elementene på.
 
 


 
 
Her er ett par Lo`er som har en mer "symetrisk" oppsett..
 


 
Et kort med elementer som danner en trekant. 


 
Symetri.
 

 
 
 
Ja, da får vi håpe dette ga dere lyst til å lage noe i C&S.
 
Vi i teamet har fått noen fine stempler fra sponsoren, og vi laget disse bidragene i C&S stilen.
 
Linda
 
 
 
Maya
 

 
 
Stine
 
 
Maria Therese
 
 
GryA
 

 
Julia
 




 
Da venter vi på ditt bidrag!
 
Fristen for å levere er 15.februar kl. 23.59
 



 
 





Ingen kommentarer: